Kortholdere, der ikke længere har aktive adgangskort tilknyttet, kan være nødvendige at få anonymiseret i Business Central af hensyn til GDPR. Anonymisering af kortholdere omfatter, at kortholderens personlige oplysninger bliver slettet fra kortholderen. Kortholderen bliver dermed ikke slettet, hvilket gør at det er muligt at tilgå fx statistik tilbage i tiden og kan se historikken.
Det er muligt at anonymisere en kortholder manuelt via knappen Anonymiser kortholder direkte inde på den kortholder, du ønsker at anonymisere. Anonymisering gør, at al data på kortholderen som navn, adresse, kontakt oplysninger osv. vil blive slettet.
I Opsætning af JCD Retail --> Admission - Adgangskort kan du angive, om inaktive kort på en kortholder skal spærres ved anonymisering af kortholderen. Et inaktivt kort kan være et adgangskort, som er enten spærret eller udløbet.
Hvis du aktiverer dette felt, undgår du et scenarie hvor en anonymiseret kortholder, der fortsat har et aktivt adgangskort, kommer og får fornyet sit kort, hvorefter du ikke kan vide, hvem kortholderen er.
Det er kun muligt at anonymisere en kortholder, hvis kortholderen ikke har nogle aktive adgangskort tilknyttet. Hvis en kortholder har ét inaktivt og ét aktivt adgangskort tillknyttet vil anonymisering ikke være muligt.