Der er nyt til din JCD Retail

Vi er nu klar med endnu en opdatering af JCD Retail, hvor der er nye funktioner til både Business Central, POS og Webshop.

Business Central

Alle funktionerne er tilgængelige.

Anonymisering af kortholdere

Det er nu muligt, at anonymisere inaktive kortholdere i Business Central. Det vil fx være fordelagtigt i forhold til kortholdere, som enten er spærrede eller ikke har været aktive i flere år, hvor deres personlige data fortsat opbevares i din løsning.

Anonymiseringen foregår direkte på en kortholder, hvor der øverst i båndet er knappen Anonymiser kortholder. Bemærk at hvis kortholderen stadig har aktive adgangskort, vil kortholderen ikke kunne anonymiseres.

Under Opsætning af JCD Retail kan du også aktivere, at hvis en kortholder, der anonymiseres, har inaktive adgangskort, spærres de også i forbindelse med anonymiseringen. Det sikrer, at der ikke sker en anonymisering af en kortholder, hvor der fortsat er et udløbet adgangskort tilknyttet, som evt. ville kunne fornyes. Det er feltet Spær inaktive kort ved anonymisering under Admission - Adgangskort, der skal aktiveres.

Kræver Retail Billetsystem.

Fremsøgning af en vare via stregkode

Nu kan du nemt scanne stregkoden på dine varer, så den specifikke vare søges frem automatisk på varelisten. Du behøver ikke længere at søge manuelt efter hvert enkelt vare under varereferencer og derefter i varelisten.

Alt du skal gøre er at stå på Vare oversigten og klikke på VareStregkode vareopslag.

Dernæst kan du scanne varens stregkode, hvorefter den tilhørende vare vises.

Mulighed for at ændre startdato på adgangskort

Nu er der større fleksibilitet i forhold til at ændre gyldighedsperioden på adgangskort i Business Central.

Før var det udelukkende muligt at ændre slutdatoen på et adgangskort.

Når du står på et adgangskort og scroller ned til Gyldighedsperioder og klikker på Periode → Redigér adgangskortperiode, er det nu muligt at ændre startdatoen på et adgangskort.

 

 

POS

Alle funktioner er tilgængelige fra POS version 4.4.

Du kan se din POS' aktuelle version på startskærmen nederst i venstre hjørne.

Tekst på gavekort ved print

Vi har lavet opdateringer, der forbedrer oplevelsen af gavekort. Før blev gavekort udelukkende udskrevet med standardteksten Gavekort. Nu er det muligt, at varebeskrivelsen inkluderes, når du udskriver kortet. Så kan du tilpasse dine gavekortsvarer og give dem en mere præcis beskrivelse på udskriften.

For eksempel er det fordelagtigt, hvis du både har gavekort og tilgodebeviser, hvor det nu er muligt at differentiere mellem dem.

Kontakt din Retail konsulent hvis du ønsker at bruge den nye funktionalitet.

Mulighed for at afsende kvittering på mail som PDF

Kvitteringer kan nu også sendes til kundens mail ved salg på POS.

Når ekspedienten gennemfører et salg, skal de fra Betal menuen trykke på knappen Email kvittering.

Her kan kundens mailadresse indtastes, hvorefter salget afsluttes normalt.

I Business Central opsættes der tekst til emnefelt og brødtekst til mailen, der afsendes med PDF kvitteringen.
Det sker under Opsætning af JCD Retail.

I kan sende en mail med kvitteringen manuelt ved at stå på kassekvitteringen i Business Central og klikke Bogføring → Send mail. Det er også muligt, at opsætte en opgavekøpost, der automatisk sender en mail med kvitteringen.

Kontakt din Retail konsulent hvis du ønsker at få funktionen sat op.

Visning af kostpris og dækningsgrad

Når der fremsøges en vare på POSen, kan ekspedienten nu se en række yderligere information om varer og ekspeditionen.

Det er kostprisen for varen og dækningsgrad og dækningsbidrag for den samlede ekspedition. Det er nødvendigt at have udfyldt sine kostpriser i Business Central for at få vist informationen.

For at se kostprisen på varer, skal du klikke på Søg varenr. knappen, søge på varen og så vil varens kostpris fremgå på listen.

For at se dækningsgrad og dækningsbidrag for den samlede ekspedition, skal ekspeditionen klikke på Funktioner → Vis dækning. Her vil du kunne se:

  • Ordre total beløb

  • Total rabat

  • Ordre total beløb (ekskl. moms)

  • Total kostpris (ekskl. moms)

  • Total dækningsbidrag

  • Dækningsgrad

Kontakt din Retail konsulent, hvis du ønsker at bruge den nye funktionalitet.

Tillad fornyelse af adgangskort med startdato tilbage i tiden

Tidligere var det muligt at forny et adgangskort til en dato tilbage i tiden på POSen. Datoen blev overstyret af Business Central og i stedet sat til den aktuelle dato.

Det har vi optimeret, så fornyelsen kan registreres med en tidligere dato, der er valgt af ekspedienten på POS, og som ligeledes registreres i Business Central.

Kræver Retail Billetsystem

Hastighedsforbedring ved billetaktivering samt dialogboks som viser, at kassen arbejder

Når der sælges billetter på POSen, har der tidligere kunne opstå lidt forsinkelse i salgsmenuen. Derfor har vi foretaget en hastighedsforbedring, så processen nu er hurtigere end før.

Derudover har vi implementeret en dialogboks, der vises på skærmen ved salg og aktivering af billetter.

Dialogboksen skal hjælpe ekspedienten med at have en bedre forståelse for, hvad der foregår på POSen, og samtidig giver det information om og synliggør tydeligt, at POSen ikke er gået i stå men  er i gang med at aktivere billetterne i Business Central.

Når du redigerer i antal billetter, kan du med fordel klikke på tallet under Antal på varelinjen i ekspeditionen, fremfor at bruge det numeriske tastatur øverst til højre, da det kan mindske forsinkelser under ekspeditionen.

Kræver Retail Billetsystem

Rabat via adgangskort ved splitbetaling

Hvis dine kunder ønsker at betale via Split betaling, kan du nu registrere rabat på adgangskort samtidigt. Når I trykker på Split, er der nu en ny knap Kort rabat.

Du skal bare vælge, hvordan salget skal deles op og så vælge knappen Kort rabat, hvorefter du kan scanne kundens adgangskort. Dermed  registreres adgangskortets rabat automatisk på splitbetalingen.

Kræver Retail Billetsystem.

Opgradering fra billet til adgangskort

Hvis du tilbyder dine gæster, at de kan opgradere fra en billet til et adgangskort under deres besøg, kan I nu angive, om et adgangskort skal kunne opgraderes på Adgangskort definitionen i Business Central.

Det er feltet Opgraderingsvare, der skal aktiveres, for at funktionen er tilgængelig på POS.

Når funktionaliteten er aktiveret, vil ekspedienten ved POSen blive spurgt, om entré skal logges i forbindelse med salget. Hvis der allerede er registreret entré på billetten, og det netop er en kunde, der vil opgradere til et adgangskort, kan du sikre, at der ikke registreres entré dobbelt.

Kræver Retail Billetsystem.

Ny salgsmenu

Vi har lavet nogle ændringer på salgsmenuens design, som du kan vælge at få aktiveret.

Den nye salgsmenu omfatter et større ekspeditionsvindue, hvor der nu er plads til mere information omkring varelinjerne. Det er bl.a. muligt at se rabat på linjerne. Derudover er det numeriske tastatur fjernet.

Rabatten vises som et beløb og ikke i procent.

Den nye salgsmenu gælder ikke for billetsalgsmenuen, og er dermed kun henvendt til almindelig butikssalg.

Herunder kan du se et billede af den nye salgsmenu:

Kontakt din Retail konsulent, hvis du ønsker at benytte jer af den nye salgsmenu.

 

 

Webshop

Funktionerne er tilgængelige i den seneste version af JCD Retail Webshop.

Mulighed for salg af gruppebilletter

Vi har implementeret salg af gruppebilletter direkte fra webshoppen.

Salg af gruppebilletter på webshoppen tager højde for både minimum- og maksimumantal og prismodel.

Hvis du har valgt en fastpris gruppebillet, vil gruppebilletten koste det samme uanset gruppestørrelsen. Hvis ikke så vil prisen udregnes pr. person i gruppen.

Kræver Retail Billetsystem.

Mulighed for at begrænse kampagnekoder til specifikt antal pr. vare

På webshoppen kan du specificere et antal, der skal købes af en vare, for at en kampagnekode udløses. For eksempel kan et scenarie være, at du ønsker at tilbyde rabat på entrébilletter. Tidligere var det kun muligt at give en generel rabat på billetterne, uanset antallet af billetter, der blev købt.

Nu kan du opsætte kampagnekoden til kun at udløse rabatten, hvis kunden køber minimum to entrébilletter.

 

 

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til de nye funktioner eller har brug for hjælp, er du altid velkomne til at kontakte os.

 

God sommer!