Microsoft opgraderer fra Business Central 18 til Business Central 19
Nye features til din JCD Retail
Vi vil rigtig gerne fortælle dig, når der er nyheder til din JCD Retail, du kan få glæde af. Derfor vil vi fremover sende nyheder til dig, når der er opdateringer til din løsning.
Opdateringerne kan være til Business Central, POS og webshop.
Microsoft 365 opgraderer snart alle Cloud-løsning kunder fra Business Central 18 til Business Central 19
Opdateringen gælder ikke, hvis du har on-premises.
Opgraderingen indeholder bl.a. en ændring til varereferencer, der kræver håndtering via en opdatering til JCD Retail.
Det betyder, at knappen Stregkoder under Detail varer vil være skjult i de få dage, hvor JCD Retail er opdateret frem til opgraderingen af Business Central.
Hvis du i mellemtiden vil oprette en stregkode, kan du gøre følgende:
1.Kontrollér at der er flueben i Anvend varereferencer under Opsætning af lager.
2. Vælg Relateret på Varekortet.
3. Vælg derefter Vare og klik på Varereference, hvor stregkoden tilføjes.
Når opgraderingen af Business Central er fuldført, vil knappen Stregkoder under Detail varer igen være tilgængelig.
Opgraderingerne forventes at være gennemført inden for 1-2 uger.
Er du i tvivl om, hvilken Business Central version du har, kan du klikke på spørgsmålstegnet øverste højre hjørne og vælge Hjælp og support. Under Fejlfinding står eksempelvis Version: DK Business Central 18.5.
Kundevendt skærm på POS
Fra POS version 2.9.0.5 kan du nu vise et baggrundbillede på den kundevendte skærm, under en ekspedition.
Billedet skal navngives customerbackground, være i PNG format samt i en opløsning, der matcher den kundevendte skærm.
Hvis du i tvivl om skærmopløsningen? Under Skærmindstillinger i Windows se skærmopløsningen på skærm 2.
Placér billedet i JCDPOS\Appl\ mappen og genstart herefter POS programmet. Baggrundsbilledet vil nu være synlig på den kundevendte skærm.
Husk at genstarte jeres POSer ofte - gerne hver dag - for at sikre at I kører på den nyeste version.
Features på Webshop
Fornyelse af adgangskort
Kortholdere kan forny deres adgangskort online på webshoppen. Når kunden er logget ind med sin bruger, vil der være en oversigt over alle adgangskort på profilen under Mine kort.
Her kan kunden klikke Forny kort og tilføje en kortfornyelse til kurven. Betalingsflowet foregår som ved alle andre køb.
Hvis kunden ikke har en bruger i forvejen, kan den oprettes. Når en bruger oprettes, bliver adgangskort, med samme e-mail automatisk tilknyttet brugeren.
Automatisk påmindelse om udløb af adgangskort
Der kan automatisk sendes en mail til kortholdere, når deres kort er ved at udløbe. Det gælder både for kunder, der har købt adgangskort via webshoppen og allerede har en bruger, og kunder der har købt adgangskort på POSen.
Hvis du ønsker opsætningen, skal du kontakte JCD.
Sporbarhed på webordrer
Når der er blevet solgt adgangskort, billetter og gavekort på webshoppen, vil du fremover kunne se stregkoderne på salgsbilaget i din Business Central.
Donationer ind i Business Central
Hvis du har Donationsmodulet på webshoppen, vil det fremover være muligt at få donationerne ind i Business Central som salg på en specifik vare, via det eksisterende webordre-flow.
Hvis du ønsker opsætningen, skal du kontakte JCD.
Transaktionsgebyr ved udenlandske betalingskort
Hvis der foretages en betaling på webshoppen med et betalingskort, der er udstedt uden for EU, skal du være opmærksom på, at du kan pålægge kunden transaktionsgebyret.
Hvis jeres betalingsgateway (Epay) er sat op til at gøre det, vil der på webordren i Business Central blive oprettet en ekstra ordrelinje med gebyr-beløbet.
Når ordren bogføres, vil gebyret automatisk blive sat ind på den valgte balancekonto til senere opkrævning fra indløseren.
Derfor er det vigtigt, at kontoen er oprettet og opsat korrekt under Opsætning af JCD Retail. Det gør du under sektionen Webshop i feltet Kortgebyr Kontonr.
Har du spørgsmål til JCD Retail? Du er altid velkommen til at kontakte din konsulent.