POS version 2.10 er udgivet ... og det betyder nye funktioner
Nyheder til din POS – version 2.10
I forbindelse med POS version 2.10 lancerer vi nye funktioner, som du kan få til din JCD Retail.
Nederst på startsiden af din POS kan du se, hvilken version du har. Står der ikke version 2.10 på din startside? Prøv at genstarte din kasse.
Herunder kan du udforske de nye funktioner.
Diverse varenr. kan nu tilføjes til din knapopsætning
Indtil nu har Diverse varenr. været tilknyttet standard-knappen Ukendt varenr. i salgsmodulet (Start Kassen).
Nu kan du tilføje Diverse varenr. til knap-opsætningen på din kasse – sammen med de varer, du allerede har oprettet i din Business Central.
Knappen er dog stadig i salgsmodulet.
Har du kun Billet salgsmodulet på din POS, kan du nu tilføje varenummeret til din knap-opsætning.
Vægtvare: Sælg din vare efter vægt
Vægtvare er en ny funktion i din JCD Retail, hvor du kan sælge dine varer efter vægt.
Med et enkelt tryk på vægten sendes varen til din POS, der beregner prisen ud fra varens vægt. Beregningen sker ud fra den enhedspris pr. gram, du har angivet i din Business Central. Vær opmærksom på at vægten skal have integrationsmuligheder.
Har du brug for hjælp eller vejledning? Kontakt JCD.
Sådan returneres billet til indgang købt på dagen
Indtil nu har POSen kun printet en kvittering, når en gæst har købt billet med indgang samme dag.
Nu kan du aktivere feltet Print altid ved salg i Business Central i Billetdefinitionen, så der ved salg af billetter, altid printes en billet med en stregkode, så billetten kan returneres efter købet. For eksempel hvis kunden fortryder købet.
Hvis kunden kun har kvitteringen, kan billetten stadig returneres via modulet Retur fra bon.
Parkering af ekspedition på tværs af POSer
I den nye version af POS kan du gemme og hente ekspeditioner på tværs af dine kasser. Dermed låses en ekspedition ikke til den kasse, ekspedienten er oprettet. Det giver et bedre og mere fleksibelt workflow.
Har du flere afdelinger? Du kan nemt gruppere parkeringer på POS-enhederne pr. afdeling.
Ønsker du funktionen? Kontakt JCD.
Kunden kan se restbeløb på sit gavekort
Hvis en kunde ikke bruger hele sit gavekort i ét køb, kan restbeløbet nu ses på købskvitteringen.
Du kan stadig se restbeløbet under modulet Gavekort på din POS.
Salgspriser på sæsonvarer - Sådan viser du salgspriser uden rabat
Har du forskellige salgspriser i nogle perioder? POSen viser rabatten ud fra enhedsprisen. Rabatten vil ikke vises, når du angiver enhedsprisen til 0 kr. på varekortet og herefter angiver de ønskede priser og perioder under Salgspriser for 1 stk.
Mængderabatter fortsætter som hidtil.
Angiv hvornår indgangen til dit event åbner – direkte på gæstens billet
Du kan som hidtil angive, hvornår indgangen til dit event åbner – det gør du direkte i eventdefinitionen.
Gæsten kan nu se, hvornår dørene til dit event åbner, og hvornår eventet starter på sin billet.
Opret flere gavekort på én gang fra POS
Når du opretter et gavekort, kan du nu angive, hvor mange gavekort du vil oprette, efter du har indtastet beløbet. Dermed kan du – nemt og hurtigt – oprette flere gavekort på en gang til en kunde.
Det gælder dog ikke, hvis du har prædefineret en stregkode på gavekortet.
Hent udvalgte opdateringer på hovedmenuen Hent Data
Nu kan du specifikt vælge, hvilke data der skal opdateres på POSen.
Det betyder, at opdateringen sker hurtigere, da den ikke skal igennem alle data for at opdatere. På billedet vises de specifikke data, du kan hente.
Du kan stadig hente alle data på én gang.
Ønsker du funktionen til din POS? Kontakt JCD.
Udskriv labels som ZPL via din POS – med en Zebra printer
Via hovedmenuen kan du udskrive labels som ZPL, der kan printes i høj kvalitet.
Printer du labels via din Business Central, kan du nu printe via POSen.
Ønsker du funktionen? Kontakt JCD.
Angiv CVR nr. og GLN / EAN nr. når du opretter en ny kunde
Nu kan du angive CVR nr. og GLN / EAN nr. på debitorkortet på POSen, når du opretter en ny kunde.
Kreditsalg til en nyoprettet kunde på POSen
Når en ny kunde oprettes med et debitor-skabelon, med prædefineret kreditmaksimum, opdateres POSen automatisk med disse informationer - så kreditsalg er en mulighed.
I Business Central er det ikke længere nødvendigt at opdatere POSen. Det sikrer flowet, og gør det endnu hurtigere at betjene kunden og give god service.
Løbende opdatering af nyoprettede debitorer på tværs af dine POS-enheder
Dine POS-enheder vil opdatere nyoprettede debitorer fra dine øvrige POS-enheder hvert andet minut, så nye debitorer er synlige på alle POS-enheder.
Det gælder dog kun, hvis Entre Statistik er synlig på hovedmenuen.
Ønsker du funktionen – men har du ikke Entre Statistik på hovedmenuen? Kontakt JCD.
Ønsker du funktionerne, eller har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte din konsulent.