Webshop nyheder april 2025
Påkræv postnr. under checkout
Indtil nu har det enten været muligt, at alle adressefelter var påkrævet eller ingen af dem under checkout.
I har nu mulighed for at få opsat, at det kun skal være postnummer, der er påkrævet, uden de resterende adressefelter. Dette kan være fordelagtigt, hvis I ønsker at have statistik på jeres kunders postnumre, og derfor udelukkende har behov for postnummer.
Når der sælges fysiske varer på webshoppen, vil alle adressefelterne selvfølgelig fortsat blive vist og være påkrævet under checkout.
Kontakt jeres JCD Retail konsulent hvis I ønsker dette opsat.
Hurtigere ordrebehandling og mailafsendelse
Kunderne på webshop vil nu opleve en hurtigere behandling af deres ordre efter en omskrivning af hvordan ordrer processeres. Helt konkret vil ordrer nu blive behandlet så snart, og i den rækkefølge, de er afgivet. Tidligere kunne der være en ventetid på op til 15 sekunder.
Derudover vil afsendelsen af mails med f.eks. billetter og adgangskort ske hurtigere nu.
Ændring til “Oprettet af” i hændelsesloggen
Ved oprettelse af nye adgangskort eller fornyelse af adgangskort via webshoppen, ville man i hændelsesloggen i Business Central tidligere kunne se, at der stod eksempelvis “BC-OAUTHAPI” under “Oprettet af” kolonnen.
Dette er nu ændret, så der i stedet vil stå “WEBSHOP” i denne kolonne.
Mulighed for sprogstyring under opsætning af integration til nyhedsbrevsplatform
Nu kan I også benytte sprogstyring under newsletter provider, hvilket betyder at I kan angive tekst, betingelser og link til privatlivspolitik pr. sprog.
Ift. link til privatslivspolitik kan det både været et link internt på websitet eller et eksternt link til fx hjemmesiden.
I kan finde denne opsætning under Ecommerce --> Marketing --> Newsletter Provider.
Har I spørgsmål til nogle af disse nyheder til webshop, så ræk endelig ud til din JCD Retail konsulent.