Webshop nyheder august 2024

Køb af åbne billetter viser også forslag til relevante events

Tidligere foreslog systemet kun andre relevante events, når der blev lagt en datospecifik billet i kurven.

Nu vil der ved køb af åbne billetter (uden der er valgt en specifik besøgsdato) blive vist forslag til andre relevante events.

Visningen tager blot udgangspunkt i dét, der sker inden for de kommende 7 dage.

Tilkøbs kuponer til billetter kan nu opsættes

I BC er det nu muligt at tilknytte tilkøbs-kuponer til en billet definition. På webshoppen under Ecommerce -> Product Management er der nu også tilføjet en underside til Vouchers, hvor det er muligt at berige kupondefinitioner med navn, billede og beskrivelse.

Når dette er gjort, vil kunden automatisk få vist de tilknyttede vouchers, når de lægger en billet i kurven.

Denne visning erstatter oversigten over kommende events.

Tilføj, ret eller fjern debitor på webbrugere

I backoffice kan du nu gå ind på en webbruger og tilknytte, skifte eller fjerne debitor. Gå under Ecommerce --> Users og find den pågældende bruger og klik derefter på Change customer.

Dermed er der mulighed for, at en kunde opretter en webbruger, og herefter kan du tilknytte deres debitor, så de kan handle til de aftalte priser og rabatter.

Eventoversigten kan nu filtreres med tags

På eventoversigten er det nu også muligt at filtrere på tags/kategorier fremfor kun start- og slutdato for events.

Det kan være tags til fx forskellige typer af events, som I afholder.


For at opsætte tags til filtrering på oversigten skal du redigere event siden i Umbraco. Under List content finder du nu feltet Tags.

Her kan du skrive de ønskede tags på det sprog, du er ved at redigere. Vil du tilføje tags på andre sprog, skifter du blot sproget for siden og indtaster de oversatte tags.

På eventoversigten bliver det nye felt til filtrering vist automatisk, når du har oprettet tags i systemet.

Der er tilføjet følgende ordbogsoversættelse:

  • WebshopEventsTags

Skjul specifikke events fra eventoversigten

Hvis du har oprettet en eventside, som du ikke ønsker skal fremtræde på eventoversigten, men stadig være mulig at tilgå - eksempelvis ved forsalg af et arrangement - så kan du aktivere Hide page in navigation under Page settings.

Dermed skjules eventet fra oversigten, men et direkte link til siden kan stadig benyttes.

Eventet vil heller ikke blive vist som et forslag, når andre billetter lægges i kurven.

Automatisk tilknytning af alle adgangskort fra samme POS ekspedition

Når en webbruger bliver oprettet og aktiveret (via link i mail), tilknyttes de adgangskort (som er solgt fra en POS) automatisk, der hvor e-mailen på adgangskortet matcher e-mail på webbrugeren.

Vi har tilføjet en opsætning, som gør, at hvis der findes flere adgangskort på den oprindelige kasseekspedition, så vil de andre kort også blive tilknyttet webbrugeren.

Det kan eksempelvis være brugbart, hvis en familie køber 4 adgangskort - 2 voksenkort og 2 børnekort - hvor kun voksenkortet har en e-mail angivet.

Ved blot at aktivere én webbruger, vil alle 4 adgangskort altså blive tilknyttet, i stedet for kun det ene kort, der matcher på e-mail.

Kontakt din konsulent hvis du ønsker at få funktionen opsat.

Tilføj dit eget indhold til Events, Login og Checkout siderne

Tidligere var det ikke muligt at sætte sit eget indhold op på eventoversigten, checkout og login-siden.

Der er nu tilføjet mulighed for at indsætte et grid på disse sider og dermed også eget indhold.

Hvis du indsætter et grid med indhold, vil det blive vist mellem standard-indholdet og den eventuelle footer, der er sat op.

Indsaml information og analysér på dine kunders købsvaner

Vi har implementeret en række Google Analytics Ecommerce events på webshoppen, for at gøre det nemmere at indsamle information og kundernes shoppingadfærd.

Indtil videre drejer det sig om disse events:

  • add_payment_info

  • add_shipping_info

  • add_to_cart

  • begin_checkout

  • remove_from_cart

  • select_item

  • view_cart

  • view_item

  • views an item

  • view_item_list